Viaţa animalelor de companie depinde de îngrijirea pe care o primesc din partea stăpânilor. Pentru a le ajuta, ar fi bine să cunoaştem care sunt bolile frecvente la câini şi să intervenim înainte ca viaţa lor să fie pusă în pericol.
Stăpânii de patrupezi ar trebui să-şi ferească de suferinţă animalul de companie, iar pentru a face lucrul acesta, ar fi foarte bine dacă s-ar informa cu privire la afecţiunile frecvente cu care câinii ajung în cabinetele veterinare. Iată care sunt cele mai întâlnite dintre ele: Boli frecvente la câini. Paraziţii intestinali Câinii care nu au fost deparazitaţi intern corespunzător sunt predispuşi la paraziţi intestinali precum viermi inelaţi (limbrici), tenii sau nematode. Pentru puii de câine, infestarea cu paraziţi poate fi fatală. De aceea, este bine să recunoaşteţi simptomele: diaree, vomă (uneori, parazitul este expluzat în acestea), scădere în greutate, apetit scăzut, anemie, iar în cazurile grave, pareze şi paralizii, potrivit WebMD. Când sunt prezenţi în număr mare, paraziţii pot produce fenomene de obstrucţie intestinală. Vizita la medicul veterinar este cel mai bun ajutor pe care îl puteţi oferi patrupedului. Se prescrie medicaţie orală diferită în funcţie de parazitul intestinal identificat. Deparazitarea animalelor ar trebui respectată cu rigurozitate, începând de la vârsta de 4-6 săptămâni. Rabia,  printre bolile frecvente la câini Turbarea, cum este cunoscută popular această boală, este provocată de virusul rabic şi afectează sistemul nervos al câinelui (şi al omului dacă este infectat). Toate animalele pot contracta virusul, dar câinii sunt cei mai receptivi. Saliva unui animal infectat poate contamina alt animal sau omul prin intermediul unei răni deschise. Agresivitatea, absenţa fricii de oameni, salivaţia în exces, neliniştea şi setea excesivă sunt primele simptome ale rabiei. Agresivitatea devine apoi excesivă, vocea se schimbă şi se instalează paralizia faringelui şi a întregului corp, începând cu membrele inferioare. Există şi o formă a bolii numită popular turbare mută, care se manifestă doar prin paralizie şi câinele este blând, neavând nicio schimbare în comportament. Din păcate, ambele forme ale bolii duc la moartea patrupedului. Vaccinarea antirabică este singura metodă prin care poate fi prevenită această boală.

Citeste mai mult: adev.ro/ni89df